Monday, August 17, 2009

"Esok semua pelajar mesti turun solat subuh berjemaah,sesiapa yang escape akan diambil tindakan,sarip besok jadi bilal" ustaz sham memberi amaran lepas solat isyak. Alamak, minggu ni ustaz sham warden bertugas konfom gua kena solat 5 waktu sehari semalam atau gua kena jalan itik turun dan balik asrama.
Macam biasa lepas gosip2 ,umpat mengumpat dan mengeksyenkan diri masing2 gua terlelap jam 1 pagi walaupun lampu asrama dah dipadamkan jam 10.30 malam.Member gua si sarip dah tido awal pasal nak jadi bilal esok.
"Asyhadu anna muhammadar rasulullah,". Alamak,gua dah terlambat. Gua gerak gua punya member. Kelam kabut kami bergegas ke surau. Sah,ustaz Sham dah tunggu ni.
Tengah gua dan member gua berlari2 anak,tiba-tiba sarip tukar skrip azan. "testing mic, testing mic 1,2,3".Aik....apahal ni.Gua bertembung pelajar lain pulang dari surau dalam keadaan bengang.Apahal?tanya gua .
"Mamat poyo tu kontrol hensem,baru pukul 3 pagi dah azan,silap tengok jam la tu,testing mic konon.Hilang akal ka testing mic pukul 3 pagi" rungut pelajar asrama.
Kahkahkahkah,lawak gaban sarip ni.
(osama laden)

No comments:

Post a Comment